Ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα της Citroen επέστρεψε, αλλά με διαφορετικό σήμα. Έστω και ως πρωτότυπο…
Ο λόγος για το θρυλικό Citroen SM που πλέον στην επανεμφάνισή του φέρει το σήμα της DS, με σκοπό να εορταστούν τα 10 χρόνια από την ανεξαρτητοποίηση της DS Automobiles από τη Citroen, όπου και έγινε ξεχωριστή μάρκα μέσα στον όμιλο Stellantis.
Η DS Automobiles παρουσιάζει λοιπόν τώρα το SM Tribute, ένα εντυπωσιακό-μοναδικό πρωτότυπο με ρετρό φουτουριστικά στοιχεία, οραματιζόμενη ότι το SM έχει παραμείνει στην παραγωγή όλα αυτά τα χρόνια (η παραγωγή του Citroen SM σταμάτησε τον Μάιο του 1975).
Υπό αυτό το πρίσμα, η μάσκα περιλαμβάνει μια 3D οθόνη αντί του γυάλινου πάνελ που είχε το πρωτότυπο και τα εμπρός φώτα απαρτίζονται από λεπτά LED, με σκοπό να δείξουν την εξέλιξη των περιστρεφόμενων φώτων που είχε το πρώτο SM του 1970.
Αντίστοιχα -και σε σύγκριση με την «πηγή έμπνευσής του»- το SM Tribute είναι και πάλι μια μεγάλη μπερλίνα, με το μήκος να αγγίζει τα 4,94 μ. (+3 εκ. από το αρχικό μοντέλο), το πλάτος τα 1,94 μ. (+14 εκ. από το αρχικό μοντέλο) και το ύψος τα 1,34 μ. (+2 εκ. από το αρχικό μοντέλο), ενώ αντί για τους μικροσκοπικούς τροχούς των 15 ιντσών του προκατόχου, υπάρχουν πλέον εντυπωσιακές ζάντες 22 ιντσών!
Όλα αυτά έχουν κάνει το SM Tribute να δείχνει εξαιρετικά εντυπωσιακό και ταυτόχρονα χάρη στην κάλυψη των πίσω τροχών από τα φτερά και σε άλλες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, συνδεδεμένο με το θρυλικό SM.
Στο εσωτερικό, τα μόνο στοιχεία που πηγάζουν την έμπνευσή τους από το πρώτο SM είναι η καμπυλότητα του ταμπλό και η αντίστοιχη των καθισμάτων, ενώ η υπόλοιπη καμπίνα είναι σύμφωνη με την τάση της εποχής, με εξαιρετικής ευκρίνειας οθόνες και απουσία φυσικών διακοπτών. Μάλιστα, ακόμη και το «τετράγωνο» τιμόνι φαίνεται να έχει τη δική του οθόνη, ενώ μια καμπυλωτή κονσόλα ενσωματώνει πέρα από οθόνη και διάφορα πλήκτρα αφής.
Σχετικά με το σύστημα κίνησης, η DS Automobiles δεν έχει κάνει κάποια αναφορά ακόμα, ωστόσο δεν το θεωρούμε απίθανο να δούμε κάποιο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης να κινεί το «νέο» SM, όταν -και αν- «βγει» αυτό σε παραγωγή.
Για την ιστορία, το πρώτο SM του 1970 κυκλοφόρησε με έναν V6 κινητήρα, προερχόμενο από την Maserati (όμοιο με αυτόν της Maserati Quattroporte II) και αναλογιζόμενοι ότι και σήμερα η Maserati έχει έναν V6 (τον Nettuno) και βρίσκονται και οι δυο εταιρείες κάτω από την ομπρέλα του ομίλου Stellantis, θα μπορούσε κάλλιστα να δημιουργηθεί ένα νέο grand tourer με V6 κινητήρα ή απλά εμείς να τρέφουμε φρούδες ελπίδες…
Περισσότερες φωτογραφίες: