First ImpressionsOn The RoadPresentations

Το νέο Nissan Qashqai στην Ελλάδα! | Οι πρώτες εντυπώσεις…

Ο Βασιλιάς επέστρεψε!

Έπειτα από σχεδόν τρία χρόνια στην αγορά και περισσότερες από 350.000 μονάδες στην Ευρώπη, το Qashqai ανανεώθηκε και πλέον βρίσκεται και στην Ελλάδα!

Ο Βασιλιάς επέστρεψε…

Το όνομα Qashqai είναι ιδιαίτερης σημασίας τόσο για τη Nissan, όσο και γενικότερα για τη σύγχρονη ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Είναι το μοντέλο που στην ουσία οφείλεται η ευρεία διάδοση των SUV, αφού κατάφερε μέσα από τρεις γενιές και 17 χρόνια παρουσίας (από το 2007 που πρωτοπαρουσιάστηκε η πρώτη γενιά) στο αυτοκινητιστικό στερέωμα να σημειώσει 4,2 εκατ. (!) πωλήσεις και να διατεθεί σε περισσότερες από 140 αγορές ανά τον κόσμο.

Είναι λοιπόν, εν κατακλείδι, το μοντέλο που έκανε τη Nissan να πρωτοστατήσει σε επίπεδο πωλήσεων σε πολλές ανά τον κόσμο αγορές και φυσικά και στη δίκη μας, την ελληνική. Ας μην ξεχνάμε ότι το Qashqai από το 2008 έως και το 2020 ήταν σταθερά στην πρώτη θέση της κατηγορίας, με το μερίδιό του χρόνο με τον χρόνο να αυξάνεται…

Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κάνεις, το Qashqai είναι μια ιδιαίτερη υπόθεση για τη Nissan και κάθε νέα ή ανανεωμένη γενιά του πρέπει να φέρνει και κάτι νέο για να μπορεί να συνεχίζει στην πρωτοκαθεδρία.

Υπό αυτό το πρίσμα, η Nissan το περνάει τώρα από ένα ενδιάμεσο facelift, που περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη αισθητική ανανέωση, καθώς και σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις…

Με έμπνευση από τους Σαμουράι!

Αρχίζοντας από την εμφάνιση, εξωτερικά το νέο Qashqai αποπνέει έναν αιχμηρό και μοντέρνο δυναμισμό χάρη στην ανανεωμένη σχεδίασή του, η οποία αντλεί την έμπνευσή της από τους Σαμουράι!

Πιο συγκεκριμένα, η μπροστινή γρίλια έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, δημιουργώντας μια ακόμα πιο δυναμική πρώτη εντύπωση, ενώ εμπνευσμένη από τα σχέδια των αρχαίων ιαπωνικών πανοπλιών, αποτελείται από δεκάδες γυαλιστερά, τρισδιάστατα στοιχεία σε μαύρο χρώμα, τα οποία φαίνονται να αιωρούνται στον χώρο μεταξύ του χείλους του καπό και του κάτω πλαισίου.

Στο πίσω μέρος, το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων παραμένει αμετάβλητο, αλλά η σύνθεση των φώτων εντός της μονάδας έχει επανασχεδιαστεί. Έτσι, τα στοιχεία κόκκινου φωτισμού αποτελούνται πλέον από τέσσερα επιμέρους στοιχεία που ακολουθούν το σχήμα που έχουν τα «κόμματα» της μπροστινής μάσκας. Μοιάζουν να αιωρούνται στο περίβλημα του σώματος και έχουν τώρα μια χαρακτηριστική απόχρωση του κόκκινου, γνωστή ως “Super Red”, προσδίδοντας μια αίσθηση αυξημένης ακρίβειας.

Ομοίως, στην πλάγια όψη του, το νέο Qashqai στις υψηλότερες εκδόσεις διαθέτει ένα νέο γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα στο αμάξωμα κάτω από τις πόρτες και τους θόλους των τροχών, τη στιγμή που οι νέες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών είναι πλέον στάνταρ στη μεσαία έκδοση του Qashqai.

Για τις υψηλότερες εκδόσεις, υπάρχουν νέες ζάντες αλουμινίου σε 19 και 20 ιντσών. Αυτή η γκάμα ζαντών αποτελεί μία από τις ευρύτερες στην κατηγορία, προσθέτοντας μια επιπλέον διάσταση στην εντυπωσιακή σχεδιαστική ανανέωση του Qashqai.

Και αν το ανανεωμένο εξωτερικό του νέου Qashqai κεντρίσει το ενδιαφέρον των δυνητικών πελατών, αυτό θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο με το ανανεωμένο εσωτερικό του. Εκεί, στις ακριβότερες εκδόσεις, υπάρχει πλέον χρήση Alcantara στο ταμπλό, στα ένθετα της πόρτας, στα υποβραχιόνια των θυρών, στο κάλυμμα του χώρου αποθήκευσης της κεντρικής κονσόλας με το αποτέλεσμα να αναβαθμίζει την συνολική ατμόσφαιρα του αυτοκινήτου.

Παράλληλα, μια νέα διάσταση στην αναβαθμισμένη αίσθηση στο εσωτερικό του νέου Qashqai είναι η προσθήκη ατμοσφαιρικού φωτισμού στις εκδόσεις N-Connecta, N-Design και άνω, όπου προηγμένα LED (τα οποία είναι διακριτικά τοποθετημένα) επιτρέπουν στον οδηγό (ή τον συνοδηγό) να εξατομικεύει τον εσωτερικό φωτισμό σύμφωνα με την διάθεσή του. Στις δύο κορυφαίες δε εκδόσεις, τα LED βρίσκονται επίσης και στο πίσω μέρος, ώστε όλοι οι επιβάτες να μπορούν να απολαμβάνουν τον ιδιαίτερο φωτισμό, ο οποίος μπορεί να ελεγχθεί μέσω της κεντρικής οθόνης infotainment.

Αυτή έχει ενσωματωμένη πλέον και την σουίτα της Google, ως μέρος του Nissan Connect Infotainment System, η οποία παρέχει μια απρόσκοπτη αλληλεπίδραση μεταξύ της ψηφιακής ζωής ενός πελάτη και του οχήματός του. Έτσι, το Qashqai διατίθεται στάνταρ με τους Χάρτες Google και οι οδηγοί αφού συνδεθούν με προσωπικό λογαριασμό Google, μπορούν να έχουν πρόσβαση στις αγαπημένες τους τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος.

Ταυτόχρονα, το Google Assistant επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τη φωνή του και μόνο για σχετικές υπηρεσίες εν κινήσει. Για παράδειγμα, οι οδηγοί μπορούν να πουν “Hey Google” για να ελέγξουν το σύστημα εξαερισμού και τα θερμαινόμενα καθίσματα ή για να πλοηγηθούν με ακρίβεια στον επόμενο προορισμό τους.

Επιπρόσθετα, οι οδηγοί μπορούν να κάνουν τηλεφωνικές κλήσεις και να ακούν ηχητικές οδηγίες χωρίς να παίρνουν τα μάτια τους από το δρόμο.

Επιπλέον, οι οδηγοί αποκτούν επίσης πρόσβαση σε ένα οικοσύστημα εφαρμογών που είναι διαθέσιμα για λήψη στο Google Play. Μπορούν εύκολα να ακούσουν την αγαπημένη τους μουσική, podcast, ηχητικά βιβλία και πολλά άλλα, απευθείας από το όχημά τους, ενώ οι πελάτες του Qashqai με συνδρομή στο πρόγραμμα δεδομένων μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν το σύστημα έξυπνου σπιτιού Alexa της Amazon. Έτσι, οι πελάτες μπορούν να μιλήσουν με την Amazon Alexa στο Qashqai τους. Με την Alexa, μπορούν να ζητήσουν να παίξουν μουσική, να ακούσουν τα νέα, να ελέγξουν τον καιρό, να ελέγξουν έξυπνες οικιακές συσκευές και πολλά άλλα.

 

Με τρία κινητήρια σύνολα!

Το νέο Qashqai διατίθεται στην ελληνική αγορά με τρία κινητήρια σύνολα, εκ των οποίων τα δυο βενζινοκίνητα και το τρίτο υβριδικό.

Αρχίζοντας από το πρώτο βενζινοκίνητο, αυτό είναι το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο 1.300άρι που γνωρίσαμε και στο προ-facelift μοντέλο (δες εδώ), το οποίο αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm ροπής, με τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων.

Συνεχίζοντας στο δεύτερο βενζινοκίνητο, αυτό είναι και πάλι 1,3 λίτρων, αλλά πλέον εδώ η απόδοση ανέρχεται σε 158 ίππους και 270 Nm ροπής, ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο X-Tronic στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς (στις εκδόσεις 4WD).

Όσο για το ένα και μοναδικό εξ’ ηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο (τα δυο προηγούμενα είναι μικρο-υβριδικά 12V), αυτό είναι το e-POWER κατά το οποίο ο βενζινοκινητήρας παράγει την ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για την κίνηση των τροχών.

Βασικό χαρακτηριστικό για το μοναδικό και καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης του e-POWER είναι ότι δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων! Οι τροχοί κινούνται πάντα απευθείας από τον ηλεκτροκινητήρα και ο μοναδικός ρόλος του προηγμένου υπερτροφοδοτούμενου 3κύλινδρου κινητήρα (με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης) είναι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία αποστέλλεται μέσω του μετατροπέα είτε στον ηλεκτροκινητήρα 140 kW είτε στην μπαταρία 1,8 kWh (ή και στα δύο, σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες οδήγησης). Έτσι, ο κινητήρας λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα για να παρέχει την απαραίτητη φόρτιση στην μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα και είναι ρυθμισμένος έτσι ώστε να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, ενώ όπως ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το σύστημα e-POWER μπορεί να αξιοποιήσει την ενέργεια κατά το φρενάρισμα και να στείλει ηλεκτρισμό πίσω στην μπαταρία.

Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε ότι από το λανσάρισμά του, τόσο στο Qashqai όσο και στο X-Trail, τον Σεπτέμβριο του 2022, η Nissan έχει πουλήσει πάνω από 100.000 οχήματα εξοπλισμένα με e-POWER στην Ευρώπη, με τους πελάτες να εκτιμούν ιδιαίτερα αυτή την ηλεκτρική αίσθηση.

Κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και σ’ αυτή τη ανανεωμένη εκδοχή του Qashqai, η οποία μόλις ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της.

Στην Ελλάδα, η Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης για την περίοδο του λανσαρίσματος (όλο τον Ιούλιο) προσφέρει έκπτωση 1.000 ευρώ σε όλες τις εκδόσεις των 140 ίππων, έκπτωση 1.500 ευρώ στις εκδόσεις των 158 ίππων και έκπτωση 2.000 ευρώ στις εκδόσεις e-POWER, με τις τιμές να διαμορφώνονται ως εξής:

  • 1.3P 140 PS Unique: 29.990€ (28.990€)
  • 1.3P 140 PS N-Connecta: 32.190€ (31.190€)
  • 1.3P 140 PS N-Design: 35.790€ (34.790€)
  • 1.3P 140 PS Techna: 36.290€ (35.290€)
  • 1.3P 158 PS X-Tronic Unique: 32.990€ (31.490€)
  • 1.3P 158 PS X-Tronic N-Connecta: 35.390€ (33.890€)
  • 1.3P 158 PS X-Tronic N-Design: 38.790€ (37.290€)
  • 1.3P 158 PS X-Tronic Techna: 39.290€ (37.790€)
  • 1.3P 158 PS X-Tronic 4WD N-Connecta: 36.990€ (35.490€)
  • 1.3P 158 PS X-Tronic 4WD N-Design: 40.090€ (38.590€)
  • 1.3P 158 PS X-Tronic 4WD Techna: 40.590€ (39.090€)
  • e-Power 190 PS Unique: 39.990€ (37.990€)
  • e-Power 190 PS N-Connecta: 41.990€ (39.990€)
  • e-Power 190 PS N-Design: 45.390€ (43.390€)
  • e-Power 190 PS Techna: 45.890€ (43.890€)

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!