Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν αναμφίβολα πιο προσεκτικές από τους περισσότερους γύρω από τη δέσμευση για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό φαίνεται ότι θα συνεχιστεί καθώς τρεις από τους μεγάλους κατασκευαστές (Toyota, Subaru και Mazda) έκαναν μια κοινή ανακοίνωση ότι θα εργαστούν σε νέας γενιάς συμπαγείς κινητήρες εσωτερικής καύσης που έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν ως μέρη υβριδικών συστημάτων.
Οι τρεις εταιρείες που έκαναν αυτή την ανακοίνωση μαζί δεν είναι εντελώς… «άσχετες» μεταξύ τους. Η Toyota κατέχει το 20% της Subaru Corporation, η οποία κατέχει την ίδια τη Subaru και το 5,1% της Mazda, με τις τρεις μάρκες να έχουν εμπλακεί ήδη σε άφθονη κοινή χρήση πλατφορμών και μηχανικών μερών.
Ωστόσο, η ανακοίνωση δεν λέει ότι οι τρεις θα συνεργαστούν σε κινητήρες, αλλά ότι ο καθένας θα εργαστεί στα δικά του κινητήρια σύνολα. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota, Koji Sato, λέει ότι «οι τρεις εταιρείες, που μοιράζονται τις ίδιες φιλοδοξίες, θα βελτιώσουν τις τεχνολογίες των κινητήρων μέσω φιλικού ανταγωνισμού».
Αυτό που μας κέντρισε πραγματικά το ενδιαφέρον, ωστόσο, ήταν ένα σχόλιο του Διευθύνοντος Συμβούλου της Mazda, Masahiro Moro: «Δεδομένης της συμβατότητας του περιστροφικού κινητήρα με τον ηλεκτρισμό και τα καύσιμα ουδέτερα σε άνθρακα, η Mazda θα συνεχίσει να αναπτύσσει την τεχνολογία μέσω συν-δημιουργίας και ανταγωνισμού για να διασφαλίσει ότι μπορεί να συμβάλει ευρέως στην κοινωνία».
Λοιπόν, τι μπορούμε να δούμε από αυτή την ανανεωμένη δέσμευση; Ένα υβριδικό Supra επόμενης γενιάς; Ένα WRX STI με έναν boxer κινητήρα υδρογόνου; Ή το Mazda RX-9 που φημολογείται εδώ και καιρό με περιστροφικό κινητήρα και με δυνατότητα χρήσης e-fuel; Μάλλον μπορούμε μόνο να κάνουμε εικασίες…